Hvis du ennå ikke har oppgradert til responsivt design, bør du gjøre det nå. 21. april endret Google på algoritmene for mobilt søk slik at de med responsivt design skal komme høyere opp på Google sammenlignet med de som ikke har responsivt design. Les mer her.
Be OM PRISTILBUD PÅ OPPGRADERING TIL RESPONSIVT DESIGN HER.
Responsivt design gjør at nettsidene dine automatisk tilpasser seg skjermstørrelsen dermed vises like bra på en smarttelefon som på en vanlig pc. Med responsivt design vil du derfor ikke ha bruk for egen, separat løsning for smarttelefon. Det er flere viktige grunner til at man nå bør oppgradere nettsidene til responsivt design. Økningen i antall besøk fra mobile enheter som smarttelefon og nettbrett er formidabel og vil snart være den viktigste trafikkkilden for de fleste nettsteder. Google anbefaler responsivt design fordi dette gir den mest enhetlige brukeropplevelsen for de besøkende.
Du kan se hvordan responsivt design fungerer på denne videoen her.
En responsiv webside tilpasser seg til størrelsen på den skjermen som dine besøkende bruker. I tillegg har den samme webadresse som de vanlige websidene noe som er anbefalt og foretrukket av Google.
En responsiv webside tilpasser seg til størrelsen på den skjermen som dine besøkende bruker. I tillegg har den samme webadresse som de vanlige websidene noe som er anbefalt og foretrukket av Google.
Med en mobil side får du en selvstendig webside er tilpasset smarttelefoner. Innholdet må vedlikeholdes separat og den har en egen webadresse som brukeren blir sendt til når de åpner din webside på mobil.
Med en mobil side får du en selvstendig webside er tilpasset smarttelefoner. Innholdet må vedlikeholdes separat og den har en egen webadresse som brukeren blir sendt til når de åpner din webside på mobil.
Dette er ofte et vanskelig valg. Det er uten tvil flest fordeler med responsivt design, mens en mobil side kan være en god midlertidig løsning for de som ikke ønsker å investere for mye i en ny løsning.
Dette er ofte et vanskelig valg. Det er uten tvil flest fordeler med responsivt design, mens en mobil side kan være en god midlertidig løsning for de som ikke ønsker å investere for mye i en ny løsning.
Med responsivt design kan dine kunder se dine side uansett hvor de befinner seg og uansett hvilket medie de bruker. En responsiv webside tilpasser seg størrelsen på skjermen som brukeren ser på, enten det er pc, bærbar, nettbrett eller telefon. Dette får vi til ved å skrive koden på en slik måte at den fungerer optimalt i alle situasjoner. Det handler ikke lenger om at websiden ditt bare skal se bra ut i de forskjellige nettleserne, men at den ser bra ut i alle nettlesere på alle plattformer. Det gir også brukeren friheten til å kunne se siden din optimalt uansett hvor de befinner seg.
Mobile sider sier du?
En mobiltilpasset webside er en selvstendig webside som er tilpasset mobil. Det vil si at innholdet på en mobil webside må vedlikeholdes i tillegg til den websiden som ikke er mobiltilpasset. En mobil webside får en egen webadresse som brukeren blir styrt til dersom de besøker dine websider fra mobil. Ofte er denne adresse f.eks. m.dittdomene.no eller mobil.dittdomene.no. I tillegg tar ikke websider høyde for nettbrett, noe vil føre til at enkelte brukere ikke vil se sidene dine optimalt på de minste nettbrettene.
Hva anbefaler Bysant?
Det er flere gode grunner til å velge responsivt design når du skal investere i nye websider. Det er et stort pluss at websidene dine vil se pene ut uansett medie, men det at Goolge foretrekker sider som kan nåes fra en og samme url. (www.dittdomene.no) er kanskje den viktigste årsaken til at vi anbefaler responsive nettsider ( Ref: Google Developers). Dessuten blir det fra 21. april 2015 gjort store endringer i algoritmene for mobil søk som gjør at alle som har mobilvennligesider vil få høyere ranking på Google. Les mer opp denne oppgraderingen her.
Responsive websider gir en god brukeropplevelse. Bruker blir ikke frustrert når de besøker dine sider på andre plattformer enn pc, fordi siden er tilpasset akkurat deres skjermstørrelse. Du slipper å forholde deg til to løsninger. Publisering av innhold er enklere siden det du publiserer på din webside, er det samme som dine besøkende vil se på både små nettbrett og mobil. Det er med andre ord tidsbesparende.
Salg via mobil har allerede vist seg å slå an hos forbruker. Hele 67% av internettbrukere sier det er mer sannsynlig at de handler fra en mobilvennlig webside enn en webside som ikke er tilpasset mobil. Det kan derfor være klokt av bedrifter som er avhenging av SEO å ta overgangen til responsivt design eller mobile websider nå (Ref.: Searchenginewatch.com).
Kort oppsumert:
Med responsive sider
trenger bruker bare å forholde deg til en webside
bruker får en positiv brukeropplevelse - uavhengig av plattform
får du søkemotorvennlig løsning som er anbefalt og foretrukket av Google
er det enklere å håndtere dine SEO oppgaver.
Denne siden ble sist oppdatert 23.03.15.
Bekreftelsen på at du ikke er en robot feilet. Vennligst forsøk på nytt.
Det oppstod en feil under sending av skjemaet. Vennligst forsøk på nytt.