Det sies gjerne at meta-beskrivelser er viktige for å skape trafikk inn på nettsidene, men at de ikke har noen innvirkning på hvor synlige nettsidene dine er på Google. Dette er feil. Meta-beskrivelser er rett nok viktige for å skape den riktige trafikken inn på nettsidene, men de er også viktige i forhold til organisk synlighet. Dersom meta-beskrivelsene ikke skaper den riktige trafikken inn til nettsidene, så vil dette føre til en økning i fluktraten. Og høy fluktrate er som kjent negativt for organisk synlighet.
Dette bør du vite om meta-beskrivelser:
Beskrivelsene som Google velger å bruke i forbindelse med organiske oppføringer regnes som svært viktige når det gjelder å få de som søker til å klikke seg inn på nettsidene dine. Ved siden av tittel, eventuelle søkeord i url og rankingen, så er det innholdet i beskrivelsen som får den som søker til faktisk å klikke seg inn på nettsidene dine.
En god beskrivelse som matcher det det søkes etter, vil skape trafikk inn til nettsiden. Dersom innholdet på nettsiden da av en eller annen grunn ikke svarer til det den besøkende søker etter, så vil dette føre til at mange besøkende forlater nettstedet og går tilbake til der de kom fra - nemlig Google - for da heller å klikke seg inn på en annen oppføring på Google. Dette fører til høy fluktrate og høy fluktrate på en landingsside har en negativ innvirkning på den organiske synligheten. Derfor er det to viktige ting som du må ha fokus på:
Les mer her om hvorfor vi mener at WebPublish er spesielt egnet til søkemotoroptimalisering.
Publisert 11.10.17